MAM DZIECI
PRACUJĘ Z DZIEĆMI
Skontaktuj się z nami. Powiemy Ci, gdzie możesz zapisać dziecko na zajęcia, albo damy Ci znać, gdy tylko zbierze się nowa grupa w Twojej okolicy.
Umów spotkanie - przyjedziemy do szkoły lub porozmawiamy online w dogodnym dla Ciebie czasie!
Będziesz mieć szansę porozmawiać z nami o wszystkich szczegółach.
Jak to działa?
Zajęcia w ramach naszych programów mają charakter warsztatowy i są dopasowane pod kątem metod, tematyki i potrzeb do wieku danej grupy. Wykorzystujemy zabawę, gry interakcyjne, pracę indywidualną i w grupach.
Jeden program (kurs) trwa rok i obejmuje cykl 30 spotkań w zamkniętych grupach. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu:
Zajęcia dla przedszkolaków (program „Oto JA”) zajęcia trwają 75 minut (2×30 minut zajęć + 15 minut przerwy).
Dla dzieci w szkołach podstawowych (program „JA czyli kto”) zajęcia trwają 135 minut (2×60 minut zajęć + 15 minut przerwy).
Zajęcia Akademii JA dla dzieci w wieku przedszkolnym oraz uczniów mają charakter zajęć dodatkowych.
JA czyli kto? - MY
12-14 lat
Program „MY” dedykowany jest młodzieży w trudnym dla nich i otoczenia okresie dojrzewania. Pod koniec szkoły podstawowej trudno jest określić czy młody człowiek jest jeszcze dzieckiem czy już zaczyna być dorosłym. Zmieniające się ciało i psychika potrafią spowodować spore zawirowania…
Jest to trudny stan przede wszystkim dla młodej osoby go doświadczającej, która musi na nowo zrozumieć i zbudować swoje “ja”. Program „MY” pozwala jej łatwiej przejść przez ten burzliwy okres – pomaga zrozumieć i zaakceptować swoje i cudze uczucia (także te trudne), zbudować stabilną tożsamość (opartą o realny obraz „ja”) i zaakceptować siebie. Młody człowiek uczy się również jak prawidłowo się komunikować i rozwiązywać konflikty, świadomie akceptując swoje i cudze potrzeby.
JA czyli kto? - TY
9-11 lat
Program „TY” pomaga dziecku radzić sobie z jego dużą wrażliwością, ponieważ w tym wieku łatwo jest je skrzywdzić i sprawić mu przykrość. Szczególnie ważna jest dla niego akceptacja i aprobata, ale jednocześnie to wiek, w którym pojawia się rosnąca agresja wśród chłopców i ostracyzm wśród dziewczynek. Program skupia się na rozwoju inteligencji emocjonalnej i empatii opierających się na uwadze, aktywnym słuchaniu, odczuwaniu rezonansu emocjonalnego, a także uruchomieniu duchowości.
Dzięki zajęciom dzieci:
dowiedzą się, w jaki sposób pokierować swoje emocje, tak by wspierały konstruktywne działanie
poznają metody radzenia sobie ze stresem i złością oraz sposoby ułatwiające pracę na pozytywnych emocjach
nauczą się działania na rzecz istotnych wartości i dobra wspólnego
JA czyli kto? - JA
7-8 lat
Program “JA” został tak zaprojektowany, aby wspierać dzieci w pierwszych latach szkoły podstawowej. To newralgiczny dla dzieci czas w kwestii poczucia własnej wartości – potrafią one już bardziej niż przedszkolaki kontrolować emocje, nie oznacza to jednak, że tych emocji jest mniej. Wrażliwość dzieci dotyczy głównie ich osoby – chcą być akceptowane, kochane, doceniane.
Program pomaga dzieciom w akceptacji ich emocjonalności. Daje podstawy do skutecznego nazywania i rozumienia wewnętrznych odczuć (swoich i innych). Pomaga w budowaniu stabilnego obrazu swojej osoby, niezależnego od bodźców zewnętrznych. Pomaga również radzić sobie z pojawiającym się w tym czasie lękiem związanym z funkcjonowaniem w grupie.
Program “JA czyli kto?” pokazuje dzieciom i młodzieży ich “nową-starą” odsłonę. Pomaga im odnaleźć się w nowej rzeczywistości, z nowymi emocjami, które towarzyszą rozpoczęciu nauki w szkole, zawieraniu nowych znajomości, dojrzewaniu i szukaniu własnej tożsamości (gdy biologia płata im figla i ciało zaczyna się zmieniać, a emocje szaleją). Program jest odpowiedzią na problemy, z którymi często spotykają się dzieci i młodzież w tym wieku: uczy jak rozwiązywać konflikty, a także jak być asertywnym, dbać o swoje i cudze granice.
Pudełko talentów 3 - 4 lata |
„Pudełko talentów” zostało zaprojektowane tak, żeby wspierać najmłodsze dzieci w ich pierwszych krokach w przedszkolu i powoli przygotowywać do roli ucznia.
W trakcie programu dziecko ma okazję przede wszystkim poznać siebie, a także emocje jakich doświadcza. Bogaty zestaw zadań prowadzi dziecko przez kolejne kluczowe emocje – radość, zazdrość, złość, strach czy smutek. Dziecko uczy się nazywać to, co przeżywa, a także rozumieć odczucia innych. Podczas programu dziecko tworzy również pudełko talentów, do którego zbiera swoje atuty, mocne strony, talenty, aby budować na nich poczucie własnej wartości.
Udział w zajęciach:
daje dziecku poczucie sukcesu, aby chętnie uczyło się nowych umiejętności i radziło sobie z codziennymi wyzwaniami, a w konsekwencji stawało się coraz bardziej samodzielne.
pozwala dziecku odnaleźć się w sytuacjach trudnych, takich jak konflikt czy stres.
pozwala dziecku stać się bardziej świadomym swoich emocji, dojrzalszym, asertywnym i pewnym siebie.
Podróż 5 - 6 lat |
„Podróż” pozwala dzieciom lepiej odnaleźć się w tym trudnym dla nich, pod względem emocjonalnym, wieku i lepiej przygotować do przyszłej roli ucznia.
Dzieci podróżując z maskotką JA po krainie emocji, uczą się:
samoświadomości (kim są, czego doświadczają, jak nazywać swoje emocje),
pozytywnej komunikacji,
współpracy,
rozwiązywania potencjalnych konfliktów.
Dzięki zajęciom dzieci pięcioletnie zaczynają budować na solidnych podstawach poczucie własnej wartości, a dzieci sześcioletnie i ich otoczenie, spokojniej przechodzą przez ten pełen burz emocjonalnych etap rozwoju.
Program „Oto JA” wspiera niezbędne kompetencje w zakresie rozwoju emocjonalnego i społecznego dzieci. Te kompetencje (oraz rozwój umysłowy i fizyczny) są potrzebne do osiągnięcia przez dzieci tzw. „dojrzałości szkolnej”. Dzięki programowi dzieci lepiej poznają swoje ciało i emocje, zaczynają uczyć się interakcji i czytania zachowań społecznych, by finalnie rozwijać stabilne poczucie własnej wartości i umiejętność kooperacji. W trakcie programu dzieci wspiera wyjątkowa i niepowtarzalna maskotka JA – prowadzi ich przez zawiłe meandry emocji i towarzyszy im w rozwoju
Rozpoznawanie emocji oraz rozmawianie o nich
Znajomość silnych stron i talentów
Dbanie o własne granice i szanowanie cudzych granic
Zdrowe poczucie własnej wartości
Umiejętność zrelaksowania się
Radzenie sobie w sytuacjach trudnych, rozwiązywanie konfliktów
Lepsza komunikacja i współpraca
Czerpanie siły z radości i spokoju
Kompetencje ważne również w dorosłym życiu
Emocje towarzyszą nam w każdej chwili, wpływają na nasze zachowania i myśli. Dlatego, tak jak uczymy dzieci matematyki, przyrody czy języków obcych, warto uczyć je „języka emocji”. Poznanie „języka emocji” pozwala dzieciom lepiej poznać i zrozumieć samego siebie, odkryć swoje silne strony i talenty oraz zbudować zdrowe poczucie własnej wartości. Lepsze poznanie siebie pozwala także lepiej rozumieć innych ludzi (dziś kolegów czy koleżanki ze szkoły, jutro kolegów z pracy, potem żonę/męża i własne dzieci), łatwiej się z nimi dogadywać i współpracować. Dzięki temu życie staje się łatwiejsze i daje więcej radości.
A ze zdobytych umiejętności radzenia sobie z emocjami dzieci będą mogły czerpać przez całe swoje życie. I to dopiero jest sprytne :)
Wykonanie JL, zapoznaj się z naszą polityką prywatności.
Wspieramy rozwój emocjonalny
Uczymy technik skutecznego myślenia i działania