Skontaktuj się z nami:

 727 456 954  

zapraszamy@sprytneglowki.pl  

Wykonanie JL, zapoznaj się z naszą polityką prywatności. 

Akademia Ja

Accelium

logo sprytne główki

Wspieramy rozwój emocjonalny 
Uczymy technik skutecznego myślenia i działania 

Program „JA, czyli KTO?” pokazuje dzieciom i młodzieży ich „nową-starą” odsłonę. Pomaga odnaleźć się w nieznanej im rzeczywistości, pozwala zrozumieć emocje, które towarzyszą rozpoczęciu nauki w szkole, wspiera w zawieraniu nowych znajomości, w dojrzewaniu i szukaniu własnej tożsamości. Jest odpowiedzią na problemy, z którymi często spotykają się młodzi ludzie w tym wieku – uczy, jak rozwiązywać konflikty i jak być asertywnym, jak dbać o swoje granice i jak nie przekraczać granic innych. 

Uczniowie szkół podstawowych i program "JA czyli kto?" 

JA czyli kto? - MY

 

12-14 lat

Program „MY” dedykowany jest młodzieży w trudnym dla nich i otoczenia okresie dojrzewania. Pod koniec szkoły podstawowej trudno jest określić czy młody człowiek jest jeszcze dzieckiem czy już zaczyna być dorosłym. Zmieniające się ciało i psychika potrafią spowodować spore zawirowania. 

To skomplikowany stan przede wszystkim dla młodej osoby, która go doświadcza, i która musi na nowo zrozumieć i zbudować swoje “ja”.

 

Program „MY” pozwala jej łatwiej przejść przez ten burzliwy okres – pomaga zrozumieć i zaakceptować swoje i cudze uczucia (także te trudne), zbudować stabilną tożsamość (opartą o realny obraz „ja”) i zaakceptować siebie. Nastolatek uczy się, jak prawidłowo się komunikować i rozwiązywać konflikty, świadomie akceptując swoje i cudze potrzeby.

JA czyli kto? - TY 

 

9-11 lat

Program „TY” pomaga dziecku radzić sobie z jego dużą wrażliwością. W tym wieku szczególnie ważna jest dla niego akceptacja i aprobata. Jednocześnie jest to czas, w którym pojawia się rosnąca agresja wśród chłopców i problem wykluczenia wśród dziewczynek. Program skupia się na rozwoju inteligencji emocjonalnej i empatii, które opierają się na uwadze, aktywnym słuchaniu i współodczuwaniu.

 

Dzięki zajęciom dzieci:

  dowiedzą się, w jaki sposób pokierować swoimi emocjami, tak by lepiej wspierały ich działania,

  poznają metody radzenia sobie ze stresem i złością oraz sposoby ułatwiające czerpanie siły z przyjemnych emocji,

  nauczą się działania na rzecz istotnych wartości i dobra wspólnego.

JA czyli kto? - JA

 

7-8 lat

Program “JA” został tak zaprojektowany, aby wspierać dzieci w pierwszych latach szkoły podstawowej. To newralgiczny dla dzieci czas w kwestii poczucia własnej wartości – potrafią już bardziej niż przedszkolaki kontrolować emocje, nie oznacza to jednak, że tych emocji jest mniej. Wrażliwość dzieci dotyczy głównie ich osoby – chcą być akceptowane, kochane, doceniane.  
 
Zajęcia pomagają dzieciom w akceptacji ich emocjonalności. Daje podstawy do skutecznego nazywania i rozumienia wewnętrznych odczuć – swoich i innych osób. Uczą jak zbudować pewność siebie, ale też jak radzić sobie z krytyką, odmiennymi opiniami i lękiem związanym z funkcjonowaniem w grupie. 

Jak to działa?

Zajęcia mają charakter warsztatowy i są dopasowane pod kątem metod i tematyki do potrzeb i wieku uczestników. Wykorzystujemy zabawę, gry interakcyjne, prace plastyczne, gry,  krótkie filmiki, rozmowy i wiele innych.

 

Jeden program (kurs) trwa 9 miesięcy i obejmuje cykl 30 spotkań w zamkniętych grupach. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu i trwają ok. 90-120 minut, zależnie od wielkości grupy (w tym 5-10 minut przerwy, zgodnie z potrzebami dzieci).

 

Maksymalna wielkość grupy to 12 osób. 

Zajęcia mogą odbywać się także w szkole Twojego dziecka.

 

Sprawdź, gdzie odbywają się nasze zajęcia: Harmonogram zajęć 2022.

Świetnia! Chcę zapisać dziecko na zajęcia

Syn zaczął lepiej nazywać swoje uczucia i myśli. Stał się bardziej cierpliwy do innych i inaczej podchodzi do błędów. Ma więcej pewności i dystansu do siebie.

Rodzic

Przede wszystkim ma większą świadomość emocji własnych i cudzych. Umiejętnie radzi sobie z nimi i konstruktywnie podchodzi do rozwiązywania problemów w relacjach z rówieśnikami.

Rodzic

Czego naprawdę nauczyłem się na zajęciach? Lepszego radzenia sobie z emocjami i współpracy.

No i zostałem mistrzem komunikacji!

Uczestnik

 Mówią o nas - rodzice i dzieci

logo sprytne główki