Mówią o nas - rodzice i dzieci
Uczestnik
Czego naprawdę nauczyłem się na zajęciach? Lepszego radzenia sobie z emocjami i współpracy.
No i zostałem mistrzem komunikacji!
Rodzic
Przede wszystkim ma większą świadomość emocji własnych i cudzych. Umiejętnie radzi sobie z nimi i konstruktywnie podchodzi do rozwiązywania problemów w relacjach z rówieśnikami.
Rodzic
Syn zaczął lepiej nazywać swoje uczucia i myśli. Stał się bardziej cierpliwy do innych i inaczej podchodzi do błędów. Ma więcej pewności i dystansu do siebie.
Zajęcia mają charakter warsztatowy i są dopasowane pod kątem metod i tematyki do potrzeb i wieku uczestników. Wykorzystujemy zabawę, gry interakcyjne, prace plastyczne, gry, krótkie filmiki, rozmowy i wiele innych.
Jeden program (kurs) trwa 9 miesięcy i obejmuje cykl 30 spotkań w zamkniętych grupach. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu i trwają ok. 90-120 minut, zależnie od wielkości grupy (w tym 5-10 minut przerwy, zgodnie z potrzebami dzieci).
Maksymalna wielkość grupy to 12 osób.
Zajęcia mogą odbywać się także w szkole Twojego dziecka.
Sprawdź, gdzie i kiedy odbywają się nasze zajęcia: Grafik zajęć 2024/25.
Jak to działa?
JA czyli kto? - JA
7-8 lat
Program “JA” został tak zaprojektowany, aby wspierać dzieci w pierwszych latach szkoły podstawowej. To newralgiczny dla dzieci czas w kwestii poczucia własnej wartości – potrafią już bardziej niż przedszkolaki kontrolować emocje, nie oznacza to jednak, że tych emocji jest mniej. Wrażliwość dzieci dotyczy głównie ich osoby – chcą być akceptowane, kochane, doceniane.
Zajęcia pomagają dzieciom w akceptacji ich emocjonalności. Daje podstawy do skutecznego nazywania i rozumienia wewnętrznych odczuć – swoich i innych osób. Uczą jak zbudować pewność siebie, ale też jak radzić sobie z krytyką, odmiennymi opiniami i lękiem związanym z funkcjonowaniem w grupie.
JA czyli kto? - TY
9-11 lat
Program „TY” pomaga dziecku radzić sobie z jego dużą wrażliwością. W tym wieku szczególnie ważna jest dla niego akceptacja i aprobata. Jednocześnie jest to czas, w którym pojawia się rosnąca agresja wśród chłopców i problem wykluczenia wśród dziewczynek. Program skupia się na rozwoju inteligencji emocjonalnej i empatii, które opierają się na uwadze, aktywnym słuchaniu i współodczuwaniu.
Dzięki zajęciom dzieci:
dowiedzą się, w jaki sposób pokierować swoimi emocjami, tak by lepiej wspierały ich działania,
poznają metody radzenia sobie ze stresem i złością oraz sposoby ułatwiające czerpanie siły z przyjemnych emocji,
nauczą się działania na rzecz istotnych wartości i dobra wspólnego.
JA czyli kto? - MY
12-14 lat
Program „MY” dedykowany jest młodzieży w trudnym dla nich i otoczenia okresie dojrzewania. Pod koniec szkoły podstawowej trudno jest określić czy młody człowiek jest jeszcze dzieckiem czy już zaczyna być dorosłym. Zmieniające się ciało i psychika potrafią spowodować spore zawirowania.
To skomplikowany stan przede wszystkim dla młodej osoby, która go doświadcza, i która musi na nowo zrozumieć i zbudować swoje “ja”.
Program „MY” pozwala jej łatwiej przejść przez ten burzliwy okres – pomaga zrozumieć i zaakceptować swoje i cudze uczucia (także te trudne), zbudować stabilną tożsamość (opartą o realny obraz „ja”) i zaakceptować siebie. Nastolatek uczy się, jak prawidłowo się komunikować i rozwiązywać konflikty, świadomie akceptując swoje i cudze potrzeby.
Program “JA czyli kto?” pomaga dzieciom odnaleźć się w nieznanej im rzeczywistości szkolnej i zrozumieć emocje, które towarzyszą rozpoczęciu nauki; później wspiera młodzież w łatwiejszym przejściu przez okres dorastania i szukania swojej tożsamości.
Wspieramy rozwój emocjonalny i społeczny
Uczymy technik skutecznego myślenia i działania
Sprytne główki, Przytulna 3; 05-506 Władysławów; NIP: 8942582383
Wykonanie JL, zapoznaj się z naszą polityką prywatności.