Pudełko talentów
3 - 4 lata
„Pudełko talentów” zostało zaprojektowane tak, żeby wspierać najmłodsze dzieci w ich pierwszych krokach w przedszkolu i powoli przygotowywać do roli ucznia.
Udział w zajęciach:
daje dziecku poczucie sukcesu, aby chętnie uczyło się nowych umiejętności i radziło sobie z codziennymi wyzwaniami, a w konsekwencji stawało się coraz bardziej samodzielne.
pozwala dziecku odnaleźć się w sytuacjach trudnych, takich jak konflikt czy stres.
pozwala dziecku stać się bardziej świadomym swoich emocji, dojrzalszym, asertywnym i pewnym siebie.
Aż 150 minut video na temat: Jak pomóc dzieciom jeszcze lepiej radzić sobie z emocjami?
Motywacja: jak ją
wzmacniać u dzieci?
Odporność psychiczna:
jak ją wspierać u dzieci?
Aż 150 minut video na temat: Jak pomóc dzieciom jeszcze lepiej radzić sobie z emocjami?
Motywacja: jak ją
wzmacniać u dzieci?
Odporność psychiczna:
jak ją wspierać u dzieci?
Zapisz się na BEZPŁATNE KONSULTACJE oraz
skorzystaj z BEZPŁATNYCH JEDNORAZOWYCH ZAJĘĆ dla Twojego dziecka!
Ja czyli kto? - JA (7 - 8 lat)
Program “JA” został tak zaprojektowany, aby wspierać dzieci w pierwszych latach szkoły podstawowej. To newralgiczny dla dzieci czas w kwestii poczucia własnej wartości – potrafią one już bardziej niż przedszkolaki kontrolować emocje, nie oznacza to jednak, że tych emocji jest mniej. Wrażliwość dzieci dotyczy głównie ich osoby – chcą być akceptowane, kochane, doceniane.
Program pomaga dzieciom:
W akceptacji ich emocjonalności.
Lepiej nazywać i rozumienia wewnętrznych odczuć (swoje i innych).
W budowaniu stabilnego obrazu swojej osoby, niezależnego od bodźców zewnętrznych.
Radzić sobie z pojawiającym się w tym czasie lękiem związanym z funkcjonowaniem w grupie.
Ja czyli kto? - TY (9 - 11 lat)
Program „TY” pomaga dziecku radzić sobie z jego dużą wrażliwością, ponieważ w tym wieku łatwo jest je skrzywdzić i sprawić mu przykrość. Szczególnie ważna jest dla niego akceptacja i aprobata, ale jednocześnie to wiek, w którym pojawia się rosnąca agresja wśród chłopców i ostracyzm wśród dziewczynek. Program skupia się na rozwoju inteligencji emocjonalnej i empatii opierających się na uwadze, aktywnym słuchaniu, odczuwaniu rezonansu emocjonalnego, a także uruchomieniu duchowości.
Dzięki zajęciom dzieci:
Dowiedzą się, w jaki sposób pokierować swoje emocje, tak by wspierały konstruktywne działanie
Poznają metody radzenia sobie ze stresem i złością oraz sposoby ułatwiające pracę na pozytywnych emocjach
Nauczą się działania na rzecz istotnych wartości i dobra wspólnego
Ja czyli kto? - MY (12 - 14 lat)
Program „MY” dedykowany jest młodzieży w trudnym dla nich i otoczenia okresie dojrzewania. Pod koniec szkoły podstawowej trudno jest określić czy młody człowiek jest jeszcze dzieckiem czy już zaczyna być dorosłym. Zmieniające się ciało i psychika potrafią spowodować spore zawirowania… Jest to trudny stan przede wszystkim dla młodej osoby go doświadczającej, która musi na nowo zrozumieć i zbudować swoje “ja”.
Program „MY” pozwala młodym ludziom łatwiej przejść przez burzliwy okres dojrzewania:
Pomaga zrozumieć i zaakceptować swoje i cudze uczucia (także te trudne),
Pomaga zbudować stabilną tożsamość (opartą o realny obraz „ja”) i zaakceptować siebie.
Młody człowiek uczy się również jak prawidłowo się komunikować i rozwiązywać konflikty, świadomie akceptując swoje i cudze potrzeby.
Nazywam się Magda Markiewicz i jestem właścicielką firmy Sprytne Główki.
Założyłam tę firmę bo stwierdziłam, że chcę, żeby moja córka i inne, dzisiejsze dzieci były po prostu „lepiej przygotowane do życia”. I poza wiedzą, której tak wiele (za wiele?) dostarcza szkoła, posiadały też umiejętności, które pozwolą im lepiej radzić sobie na co dzień, w różnych, również trudnych sytuacjach. I które przydadzą im się również później – właściwie zawsze i wszędzie. Czyli po prostu, żeby były „sprytne”.
(A przy okazji, stwierdziłam, że to też świetna okazja, żeby po kilkunastu latach w korporacji zacząć robić coś zupełnie nowego i ciekawego 😉).
Jeżeli śledzisz doniesienia z obszaru edukacji to wiesz zapewne, że umiejętności, to jest „to coś”, co będzie decydować o dobrym życiu Twojego dziecka w przyszłości. Sama wiedza już nie wystarczy. Ale ważne też, jakie konkretnie umiejętności będziesz pomagać Twojemu dziecku rozwijać. Te umiejętności, które rozwijają i wzmacniają dzieci na moich zajęciach, nazywane są umiejętnościami jutra.
Jednym z obszarów, w których pomagam dzieciom jest dodatkowe wsparcie ich rozwoju emocjonalno-społecznego. Dzięki programom Akademii JA pokazuję im, jak mogą jeszcze lepiej rozumieć samego / samą siebie, czerpać siłę ze swoich emocji. A także, jak się jeszcze lepiej dogadywać się i współpracować z innymi. Sprowadziłam też do Polski unikatowy międzynarodowy program Accelium, który rozwija umiejętności skutecznego myślenia i działania. A takie umiejętności przydadzą im się zawsze!
I dzieciom, i rodzicom zajęcia się podobają i widzą ich efekty, czemu dają wyraz w ankietach w swoich opiniach, których część widzisz powyżej.
Serdecznie zapraszam Cię do rozmowy, a Twoje dziecko na zajęcia. 😊
Zapisując się ODBIERZ OD RAZU PREZENT:
Rozpoznawanie emocji oraz rozmawianie o nich
Znajomość silnych stron i talentów
Dbanie o własne
granice i szanowanie
cudzych granic
Zdrowe poczucie własnej wartości
Umiejętność zrelaksowania się
Radzenie sobie w sytuacjach trudnych, rozwiązywanie konfliktów
Lepsza komunikacja i współpraca
Kompetencje ważne również w dorosłym
życiu
Co najważniejsze pozytywne zmiany w dzieciach uczestniczących w zajęciach widzą ich rodzice. Mówią o tym w ankietach, które wypełniają przed i po programie.
Sam program ma również referencje pedagogów i ekspertów.
Jak skutecznie budować zdrowe poczucie własnej wartości
u dziecka oraz wykształcić asertywność i umiejętność radzenia sobie ze stresem?
Zajęcia Akademii JA
Zapisując się ODBIERZ OD RAZU PREZENTY:
rozpoznawać swoje emocje i czerpać z nich siłę do działania
radzić sobie z „trudnymi” emocjami np. złością
radzić sobie ze stresem i relaksować się
rozwijać asertywność, współpracować z innymi i rozwiązywać konflikty
z swoje silne strony i talenty
budować stabilne poczucie własnej wartości
radzić sobie z życiowymi wyzwaniami
Podczas bezpłatnych konsultacji porozmawiamy o Twoim dziecku. Jak Ty widzisz jego obecny rozwój, możliwości, predyspozycje, emocje, poczucie własnej wartości czy relacje z rówieśnikami.
Ja podpowiem Ci, jak Ty możesz jeszcze lepiej wspierać swoje dziecko na co dzień.
Opowiem też, jak ja mogę pomóc Twojemu dziecku jeszcze bardziej rozwinąć jego / jej inteligencję emocjonalną (i społeczną), poprzez specjalne zajęcia grupowe z innymi dziećmi. Zajęcia, dzięki którym już po kilku miesiącach zauważysz wyraźną różnicę w rozwoju emocjonalno-społecznym Twojego dziecka.
Jeden program (kurs) trwa rok szkolny (9 miesięcy) i obejmuje cykl 30 spotkań.
Zajęcia odbywają się raz w tygodniu:
zajęcia dla przedszkolaków (program „Oto JA”) zajęcia trwają 60 minut (w tym 5-10 minut przerwy).
dla dzieci w szkołach podstawowych (program „JA czyli kto”) zajęcia trwają 90-120 minut (w tym ok. 10 minut przerwy; czas trwania zajęć zależności od liczebności grupy).
Spotykamy się stacjonarnie lub ON-LINE w różnych grupach wiekowych:
dla dzieci w wieku przedszkolnym 3-4 lat lub 5-6 lat
dla dzieci w wieku szkolnym (podstawówka): 7-8 lat, 9-11 lat lub 12-14 lat
Zajęcia grupowe w ramach naszych programów mają charakter warsztatowy i są dopasowane pod kątem metod, tematyki i potrzeb do wieku dzieci. Wykorzystujemy zabawę, gry interakcyjne, pracę indywidualną i w grupach. Zajęcia są prowadzone w małych, zamkniętych grupach do 12 osób, abym mogła także indywidualnie obserwować i wspierać rozwój każdego z dzieci.
„Nawet Pani nie wie, jak często w naszym domu pojawiają się teraz rozmowy o emocjach.”
„Przede wszystkim większa świadomość emocji własnych i cudzych. Umiejętność radzenia sobie z nimi i konstruktywnego podejścia do rozwiązywania problemów w relacjach z rówieśnikami.”
„Moje dziecko posiada teraz więcej narzędzi do wyrażania emocji.”
Opinie
Zapisz się na BEZPŁATNE KONSULTACJE oraz
skorzystaj z BEZPŁATNYCH JEDNORAZOWYCH ZAJĘĆ dla Twojego dziecka!
Pudełko talentów (3 - 4 lata)
„Pudełko talentów” zostało zaprojektowane tak, żeby wspierać najmłodsze dzieci w ich pierwszych krokach w przedszkolu i powoli przygotowywać do roli ucznia.
Udział w zajęciach:
uczy dziecko nazywać to, co przeżywa, a także rozumieć odczucia innych.
daje dziecku poczucie sukcesu, aby chętnie uczyło się nowych umiejętności i radziło sobie z codziennymi wyzwaniami, a w konsekwencji stawało się coraz bardziej samodzielne.
pozwala dziecku odnaleźć się w sytuacjach trudnych, takich jak konflikt czy stres.
pozwala dziecku stać się bardziej świadomym, dojrzalszym, asertywnym i pewnym siebie.
Podczas programu dziecko tworzy również pudełko talentów, do którego zbiera swoje atuty, mocne strony, talenty, aby budować na nich poczucie własnej wartości.
Pudełko talentów
3 - 4 lata
„Pudełko talentów” zostało zaprojektowane tak, żeby wspierać najmłodsze dzieci w ich pierwszych krokach w przedszkolu i powoli przygotowywać do roli ucznia.
Udział w zajęciach:
daje dziecku poczucie sukcesu, aby chętnie uczyło się nowych umiejętności i radziło sobie z codziennymi wyzwaniami, a w konsekwencji stawało się coraz bardziej samodzielne.
pozwala dziecku odnaleźć się w sytuacjach trudnych, takich jak konflikt czy stres.
pozwala dziecku stać się bardziej świadomym swoich emocji, dojrzalszym, asertywnym i pewnym siebie.
Podróż (5 - 6 lat)
„Podróż” pozwala dzieciom lepiej odnaleźć się w tym trudnym dla nich, pod względem emocjonalnym, wieku i lepiej przygotować do przyszłej roli ucznia.
Dzieci podróżując z maskotką JA po krainie emocji, uczą się:
samoświadomości (kim są, czego doświadczają, jak nazywać swoje emocje),
pozytywnej komunikacji,
współpracy,
rozwiązywania potencjalnych konfliktów.
Dzięki zajęciom dzieci pięcioletnie zaczynają budować na solidnych podstawach poczucie własnej wartości, a dzieci sześcioletnie i ich otoczenie, spokojniej przechodzą przez ten pełen burz emocjonalnych etap rozwoju.
Wykonanie JL, zapoznaj się z naszą polityką prywatności.
Wspieramy rozwój emocjonalny
Uczymy technik skutecznego myślenia i działania